📍Canggu, Bali, Indonesie

7 november 2018 - Canggu, Indonesië

Hoi!

Dit was het dan😢, het is hier nu 3 uur smiddags en ik zit in een lunch tentje mijn laatste blog te typen. Dus de laatste uurtjes zijn in gegaan..

Mijn tijd in Bali was heel erg leuk! Ik heb hier een week in totaal gespendeerd. De eerste dag heb ik een fiets bij mijn hostel geleend en ben ik rond gaan fietsen om te kijken wat hier te beleven valt. Canggu is echt een surf dorpje en ongeveer drie straten groot, dus ik was er zo door heen gefietst. Toen ik wilde gaan lunchen liep ik samen met een ander meisje op het laatste lege tafeltje af. Ze bleek Nederlands te zijn en heette Sophie. Een vriendin van haar kwam later aanlopen (Milou). Ze kwamen uit Arnhem. We hebben 2,5 uur gekletst en zijn later uit geweest. Was heel leuk en toevallig dat het zo loopt. Canggu heeft een hele rustige en relaxte sfeer. Je ziet allemaal mensen met surfplanken op hun hoofd of scooter en weer heel veel hippies. In Thailand ben ik veel backpackers tegen gekomen, maar hier zijn het meer gelukszoekers. Heel interessant voor een weekje, maar ik kan me er niet echt mee identificeren haha. Het leverde wel leuke momenten op, daarover later meer.

Ik heb besloten een surf&stay te gaan doen. Het is net niet helemaal een surfkamp. Je krijgt een hostel, elke dag ontbijt en een surfles van twee uur met foto analyse daarna (dan kan je kijken hoe je je ontwikkelt). Verder kan je je eigen dag indelen. En oja! Ik kreeg ook 4 yoga tickets voor een yoga school om de hoek. Nou, ik heb 5 precies dezelfde dagen gehad:

We stonden rond 7 uur in de ochtend op, dan waren de golven het best. Het had iets te maken met eb en vloed en de wind, ik snapte het niet helemaal. Maar ik zorgde gewoon dat ik er stond 😋. Dan gingen we met een busje met alle surfboards op het dak naar het strand. Soms was het een andere, maar meestal gingen we naar Seminyak beach. Twee uur surfen en daarna weer terug. Daarna waren we allemaal heel hongerig, en gingen we lunchen. Daarna naar het strand voor een paar uur en dan laat in de middag naar yoga. Savonds nog ergens eten en dan vrij vroeg naar bed omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten. Waren heerlijke dagen! Leuke mensen ontmoet en heel veel gelachen. Thailand heb ik met alleen maar meiden gereisd, maar hier was de groep gemengd. Is ook wel weer leuk!

Het is vandaag een regenachtige dag en de komende dagen blijft dat zo. Dus wat dat betreft is het de perfecte timing om te gaan :). Ik heb echt hele leuke maanden gehad, maar het is ook wel weer oke om te gaan. Ik heb zin om Yoran en mijn familie te zien en te beginnen aan mijn master.

Dus bij deze is het (blog)boek gesloten. Bedankt voor het lezen en de lieve appjes en mailtjes!

Tot snel in NL

Liefs, Annick