šŸ“Khao Sok National Park, Thailand

15 oktober 2018 - Khao Sok National Park, Thailand

Hoi!

Dit moet ik even goed opschrijven, want deze dagen waren wel een van de hoogtepunten van de reis.Ā

Toen we aankwamen bij het National Park werden we allemaal op de foto gezet voor het geval ze ons moesten terug vinden. Het park is nml 739 m2 groot. Daarna gingen we met een bootje richting onze slaapplaats. We sliepen op floating houses. Drijvende huisjes dus ;). Er was geen elektriciteit, wel douche en toilet ennn een prachtig uitzicht als je wakker wordt. We mochten zwemmen en kajakken, maar wel alleen met zwemvest.

Nadat we onze spullen hadden neergezet gingen we hiken en naar een grot in de jungle. De hike was niet heel lang, maar heel modderig. Mijn witte Allstars hebben een bruine kleur aangenomen (limited editionšŸ˜œ). Het was heel bijzonder om door ongerepte natuur te lopen met geluiden van apen op de achtergrond. Toen we bij de grot aankwamen moesten we door een mini ingangetje. Kim 1 en Do besloten het niet te doen, Kim 2 en ik gingen wel. We moesten tot ons middel het water door en konden zo 100 meter door lopen. Er zaten geen beetjes in het water en de rotswanden waren helemaal uitgeslepen door het water. Daarna gingen we terug.Ā In de avond hebben we nog een bootritje gemaakt tijdens de zonsondergang.

De volgende ochtend moesten we 06.35 verzamelen om met de boot te gaan varen. Zo mooi was het! De wolken hingen wat lager, wat zorgde voor mooie plaatjes. En we hebben apen zien slingeren in de bomen. Daarna voerenĀ we naar een ander stuk waar de junglebegeleidmeneer gibbons hoorde. Dat zijn een soort zwarte grote apen. Heel vreemd geluid maken die. Ik heb het opgenomen, maar kan het niet uploaden geloof ik. 5 minuutjes later zagen we ze ook!

Na het ontbijt zijn we nog naar een baai gegaan en vertelde de begeleider dat er een soort mysterie om het National park hangt. Ze hebben een tijd geleden een dam doorgebroken waardoor er oa een tempel onder water is gekomen. Dit was interessant voor duikers. Destijds zijn er duikers verdwenen omdat er een soort zuigkracht onderwater is. Die lichamen zijn nooit meer gevonden. Oke beetje luguber verhaal haha, maar dat was precies in die baai.

Later zijn we nog naar een viewpointĀ gegaan en vervolgens werden we weer bij het resort af gezet.Ā

Ik typ dit nu vanuit een hostel in Krabi, want we zijn meteen door gereisd toen we terug kwamen. Morgen gaan we naar de immigration office omdat Do en ik ons visum willen verlengen ( je krijgt er een van 30 dagen gratis en voor niks in het vliegtuig vanuit Nederland). Ik ben nog niet klaar hier ;), en ik wil iets korter naar Bali vanwege alle aardbeving dreigingen. Morgenmiddag gaan we door naar Koh Lanta.Ā

Terug naar de eiland vibes šŸ˜ƒ

Groetjes Annick

Fotoā€™s