📍Phuket, Thailand

29 oktober 2018 - Phuket, Thailand

Hallo,

Een blog vanuit Phuket! Na een heeele voorspoedige boottocht (echt honderd keer beter dan die naar Koh Lipe toe) zijn we donderdag laat aangekomen in Phuket. We moesten even acclimatiseren toen we hier aankwamen. Wat een chaos, drukte en viezigheid. Echt weer in de grote stad. Helemaal niet erg, maar wel een kleine overgang vanaf Koh Lipe.

De eerste dag schrokken we een beetje. Je moet steeds bij een nieuwe bestemming je weg even vinden, maar hier leek dat onmogelijk. De inwoners zijn ook een stuk minder aardig. Het toerisme bestaat uit een mix van engelse en chinese mensen. Dus veel aanspraak was er niet. Na een ochtend in het gedruis te lopen zijn we terug gegaan naar ons huisje. Jaja, we hebben weer niks te klagen. Daar is een zwembad en een zee en strandbedjes. Dus top.

De dag erop besloten we te gaan surfen. Beste beslissing ooit. Het was zo gaaf!! We hadden een les van 1,5 uur, maar het leek een half uur. Het ging me best goed af, bij de 4e golf stond ik. Zo’n leuk gevoel als het lukt. Daarna zijn we gaan eten bij een Griek. Dat is natuurlijk wel een voordeel aan een grote stad; alles wat je maar kan bedenken is er. Dus als je grieks wil eten in Thailand, dan kan dat. Heel leuk tentje, ik geloof dat de eigenaar ons ook leuk vond. Want na het eten wilde hij een hele fotoshoot houden. Na twee foto’s vonden wij het wel voldoende haha.

De dag erop hebben we uitgeslapen en zijn we in de middag naar een night market gegaan. Dat was prima, souvenirtjes gescoord en ik moest nieuwe slippers hebben want die begaven het een dag geleden. Afdingen kan ik tegenwoordig ook 😎

Vandaag hebben we nog een dag gesurfd en rustig aan gedaan. Morgen vroeg gaan we naar het vliegveld om ri Bangkok te vliegen. De laatste uurtjes in Thailand zijn in gegaan! Ik heb ook zin om naar Bali te gaan. Eens even zien wat daar te beleven valt.

Tot snel!

Liefs