📍 Koh Lipe, Thailand

24 oktober 2018 - Koh Lipe, Thailand

Hallo!

Koh lipe is echt een paradijs. Ik heb nog nooit zulk blauw water en witte stranden gezien. Het eiland is 1 km bij 3,5 km, dus we lopen alles. Het heeft 1 hele gezellige straat met eettentjes en winkeltjes en voor de rest alleen maar stranden. Er zijn maar 2 auto’s, 1 trekker en 4 pinautomaten (dus dat was even zoeken). Klein eilandje dus. Het ligt helemaal in het zuiden tegen de grens van Maleisie, dus veel backpackers slaan deze bestemming over vanwege de reistijd. Super leuk voor ons, want dan heb je nog een beetje het ontdekkers gevoel.

We kwamen zondag in de middag aan na een lange reisdag. Ik geloof 7 uur in totaal. We gingen per speedboot, maar viel dus tegen hoe speedy hij was. Onderweg ging er bemanning aan boord en werden er goederen geruild of gehaald. En tussen al dit zaten ook nog 30 westerse hoofden, met zwemvest tot de kin, als sardientjes in een blikje. Ik moest er een beetje om lachen. Maargoed, 7 uur later kwamen we wel op de mooiste bestemming tot nu toe. Die dag hebben we niet zo veel meer gedaan.

De dag daarna gingen we naar Sunrise beach. Het mooiste strand. We hebben daar een paar uur op een bedje gelegen en nog een extra laagje kleur toegevoegd. Daarna hebben we gelunchd en toen zijn we terug gegaan. Ons huisje (een bruin huisje met rieten dak, staat op de foto’s) ligt ong 10 meter van Sunset beach. Ze zijn niet zo origineel met strand namen haha. Rond 18.00 gaat hier de zon onder en zijn we gaan kijken. De lucht werd helemaal roze!

De dag erna zijn we om 5 uur opgestaan om de zonsopgang te bekijken. We hadden meteen 5 honden om ons heen toen we gingen zitten. Maar ze deden verder niks, dus prima. Na de zonsopkomst zijn we naar ons favoriete ontbijt tentje gelopen. Waar we elke dag een smoothie bowl (Do neemt er soms 2) opslurpen. Daarna zijn we door gaan slapen op Sanom beach. Een strand dat niet veel mensen kennen. We hebben de naam uit een boekje gehaald. Was echt prachtig en de hele dag een prive strand gehad👌🏼.

Vandaag ben ik in de ochtend een hike gaan doen op Koh Adang. Een eilandje naast Koh Lipe. Do wilde weer lekker naar het strand, dus ik nam alleen een taxi boot. Eenmaal op dat eilandje moest ik me inschrijven zodat ze weten hoe veel mensen er waren. Het is namelijk een onbewoond eiland. Ik was de enige, dus zette de teller op 1 en schreef mijn naam op. Ik vroeg de schipper of ie me weer om 13.00 wilde ophalen en liep het eiland op. Het eerste wat ik zag was dat enorme leguaan achtige beest. Dus het begon al feestelijk. Na een hike van een uur was ik boven. Het was echt een zware tocht, het pad was niet aangelegd. Er hingen af en toe touwen om jezelf aan op te trekken. Ik kwam een aap, 2 cavia achtige beesten en een slang tegen. Ik was best blij toen ik boven was. Het uitzicht was gaaf! Toen ik weer naar beneden liep kwam ik mensen tegen, dus dat was wel geruststellend. De rest van de dag hebben we.. jullie raden het al; op het strand gelegen.

Morgen beginnen we aan de tocht ri Phuket. Dit is niet een bestemming die we alletwee heel mooi vonden. Maar het heeft een vliegveld dat ons snel naar Bangkok kan brengen. Do gaat namelijk  31 oktober naar huis en ik ga diezelfde dag naar Bali. Ennn we kunnen er surfen. Zin in!

Tot de volgende;)