đź“Ť Koh Tao, Thailand

10 oktober 2018 - Ko Tao, Thailand

Hallo,

Het is de laatste avond alweer in Koh Tao. Een eilandje boven Koh Pa-nghan, wat onze volgende bestemming is. Koh Pa-nghan is een party eiland, en wij zijn niet zo’n partycrew (we liggen nu om half 10 op bed) dus ben benieuwd wat we er van vinden. Het is ook echt laag seizoen, dat merken we aan alles. Aan de ene kant is dat heel fijn, want we kunnen heel goedkoop op de mooiste resorts verblijven. Maar aan de andere kant komen we niet zo veel andere backpackers tegen en zijn de hostels heel leeg.

Maargoed, ik wilde over Koh Tao praten haha. We hebben heerlijke dagen hier gehad! Prachtig weer en we zijn allemaal flink verkleurd. In totaal zijn we hier 3 dagen geweest. De eerste dag kwamen we aan met de ferry vanuit Koh Samui. Na het inchecken zijn we naar Sairree beach gegaan. Dat is het grote strand aan de westkust. Was heel fijn om een dagje een boekje te lezen en te slapen. De dag erna hebben we scooters gehuurd om het eiland verder te verkennen. Het heeft een heel leuk sfeertje, mensen voelen zich heel vrij om gekke kleding te dragen en je ziet bijvoorbeeld eilandbewoners die kilo’s vers gevangen vis naar de restaurantjes vervoeren per scooter. Nadat we naar Mango vieuwpoint zijn geweest (zie foto’s) zijn we naar Freedom beach gegaan. Heel veel Bob Marley muziek is me bijgebleven.

Vandaag hebben we de ochtend rustig aan gedaan en na de lunch in het stadje zijn (blonde) Kim en ik gaan snorkelen. We namen de taxi boot naar een klein eilandje naast Koh Tao. Echt heel mooi was het. We hebben Dory gespot (letterlijk finding dory) , heel veel gekleurde vissen en een soort rog die op een rots lag. Dominique en andere Kim voelden zich niet zo lekker vandaag en zijn bij het huisje gebleven. Wij besloten om ook terug te gaan (in eerste instantie wilden we met zijn vieren meerdere snorkel plekjes opzoeken). Daarna hebben we de dag afgesloten bij het zwembad.

Tot snel!