đź“Ť Pai, Thailand

3 oktober 2018 - Pai, Thailand

Hoi!

Pai aka hippietown is echt prachtig. Mensen met harembroeken, dreadlocks, overal Bob Marley muziek en hippe eet tentjes met vegan/ biologisch eten. Er zijn geen taxi’s en de bevolking is heel lief en behulpzaam. Het is lastig te beschrijven wat er zo leuk is aan het dorpje, ik denk dat het de hele sfeer is.

We zijn maandag aangekomen na een scootertocht van 125 km. Die tocht was op zich al heel mooi, wel een beetje billen knijpen in de haarspeldbochten haha ;). We kwamen langs hele mooie uitzichtpunten en bergdalletjes. Toen we aankwamen in het resort (waar we 8 euro pppn voor betalen, echt bizar) zijn we gaan eten en naar een uitkijkpunt gescooterd.

De volgende dag hebben eerst een yoga klas gevolgd. Die les hoort bij het resort waar we verblijven, net zoals we in Nederland ontbijt krijgen bij een hotelreservering. Het was gewoon buiten op een matje met het meest mooie uitzicht ooit, dus zen worden gaat vanzelf. Vervolgens gingen we naar the white buddha halverwege de berg. Overal bij dat soort monumenten moet je je schoenen uit doen en je benen en armen bedekken. Het was 35 graden, dus op een gegeven moment smolten we weg. Daarna zijn we naar the Bamboo bridge gescooterd. Een brug van bamboe door de rijstvelden heen. Daarna kwam er een buitje (zie filmpje) en zijn we snel naar huis gesjeesd.

Vandaag stonden we om 06.00 op om naar een hotspring te gaan. Hele gekke ervaring! Kraakhelder water tussen de bergen, met een warmte bron vanuit de grond. Net alsof je in bad zit, het stroomde naar een niveau lager. Omdat we zo vroeg waren, was er niemand. Op een gegeven moment kwamen er twee Amerikanen. Na wat geklets, zei de jongen ineens; “Hee wat beweegt daar?” Bleek het een slang te zijn in het water. We stonden met 3 sec op de kant haha. Na een ontbijtje in ons favoriete ontbijttentje (het heet geloof ik coffee stains) zijn we naar huis geraced om de yoga les van de ochtend te doen. De rest van de dag doen we rustig aan, de echte Pai- vibe 👌🏼

Morgen gaan we terug naar Chang Mai om vanuit daar het vliegtuig te pakken richting zuid Thailand. Daar gaan we eiland hoppen. Dus kom maar op met dat strand🤗

Liefs, Annick